Széchenyi 2020
Széchenyi 2020

Online csalások megelőzése

2022. február 24.

Felhasználói fiókjai (levelezés, közösségi oldalak, online tárhelyek és egyéb szolgáltatások) védelme érdekében

  • Használjon minden oldalon eltérő, erős jelszavakat!
  • Jelszavai biztonságos tárolásához használjon jelszókezelő alkalmazást!
  • Ahol lehet, állítson be kétfaktoros hitelesítést!

Az ajánlott jelszó

  • Hosszú, minimum 12 karakter
  • Összetett: kisbetűk, nagybetűk, számok, speciális karakterek
  • Nem kötődik semmilyen formában a felhasználóhoz
  • Például: $#Q!4o2Tv6x$

Adathalászat megelőzése

  • Mindig ellenőrizze az e-mail feladóját!
  • Alaposan olvassa el az e-mailt. Figyeljen a helyesírási hibákra, ékezetek hiányaira!
  • Üzenetben kapott linkre kattintás előtt ellenőrizze, hogy a link valóban arra az oldalra mutat, ahogy látszik!
  • Megnyitást követően ellenőrizze a böngésző címsorában, hogy valóban a megfelelő oldalra jutott-e!

Banki telefonos csalások megelőzése

Bankok nevében, látszólag a bank telefonszámáról telefonáló csalók próbálják megszerezni az ügyfelek személyes és pénzügyi adatait. A csaló jogosulatlan bankkártya-használatra vagy átutalásra hivatkozik.

  • A beszélgetés elején kérdezze meg, hogy kit keres, ha a telefonáló nem tudja az Ön pontos nevét, akkor szakítsa meg a hívást!
  • Semmilyen programot ne telepítsen és ne utaljon pénzt biztonságosnak mondott bankszámlára még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem!
  • Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat is, ne osszon meg senkivel telefonon! Ha valóban a bank ügyintézője telefonál, ő ismeri a szükséges adatokat.

Az Ön pénze biztonságban van, amíg másnak nem biztosít hozzáférést a bankszámlájához. Ha kétségei támadnak a hívással kapcsolatban, szakítsa meg azt és hívja fel Ön a bank ügyfélszolgálatát!

Hírek, aktualitások

Hirdetések


Közszolgáltatók elérhetőségei és hibabejelentés