Online csalások megelőzése
Felhasználói fiókjai (levelezés, közösségi oldalak, online tárhelyek és egyéb szolgáltatások) védelme érdekében
- Használjon minden oldalon eltérő, erős jelszavakat!
- Jelszavai biztonságos tárolásához használjon jelszókezelő alkalmazást!
- Ahol lehet, állítson be kétfaktoros hitelesítést!
Az ajánlott jelszó
- Hosszú, minimum 12 karakter
- Összetett: kisbetűk, nagybetűk, számok, speciális karakterek
- Nem kötődik semmilyen formában a felhasználóhoz
- Például: $#Q!4o2Tv6x$
Adathalászat megelőzése
- Mindig ellenőrizze az e-mail feladóját!
- Alaposan olvassa el az e-mailt. Figyeljen a helyesírási hibákra, ékezetek hiányaira!
- Üzenetben kapott linkre kattintás előtt ellenőrizze, hogy a link valóban arra az oldalra mutat, ahogy látszik!
- Megnyitást követően ellenőrizze a böngésző címsorában, hogy valóban a megfelelő oldalra jutott-e!
Banki telefonos csalások megelőzése
Bankok nevében, látszólag a bank telefonszámáról telefonáló csalók próbálják megszerezni az ügyfelek személyes és pénzügyi adatait. A csaló jogosulatlan bankkártya-használatra vagy átutalásra hivatkozik.
- A beszélgetés elején kérdezze meg, hogy kit keres, ha a telefonáló nem tudja az Ön pontos nevét, akkor szakítsa meg a hívást!
- Semmilyen programot ne telepítsen és ne utaljon pénzt biztonságosnak mondott bankszámlára még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem!
- Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat is, ne osszon meg senkivel telefonon! Ha valóban a bank ügyintézője telefonál, ő ismeri a szükséges adatokat.
Az Ön pénze biztonságban van, amíg másnak nem biztosít hozzáférést a bankszámlájához. Ha kétségei támadnak a hívással kapcsolatban, szakítsa meg azt és hívja fel Ön a bank ügyfélszolgálatát!